Kampania społeczna „Życie warte jest rozmowy”
– Buka. Czy ktoś jej dokuczył i dlatego jest taka?
– Tego nikt nie wie – odparła Mama wyciągając ogonek z wody. – Może dlatego jest taka, że nikt nic nie zrobił. To znaczy, nikt nie zainteresował się nią.
Tove Jansson , /Tatuś Muminka i morze/
Powyższy cytat dobrze oddaje to, jak duże znaczenie ma uważność na drugiego człowieka. Czasami nasz czas – rozmowa czy gest może uratować czyjeś życie.
Fundacja NAGLE SAMI, z którą współpracuję, jest partnerem Kampanii „Życie warte jest rozmowy”.
Jak można przeczytać na stronie kampanii, „została ona zainicjowana z okazji obchodów Światowego Dnia Zapobiegania Samobójstwom (World Suicide Prevention Day) 10 września 2018 roku przez Polskie Towarzystwo Suicydologiczne oraz Instytut Psychiatrii i Neurologii, przy współpracy z samorządem doktorantów Wydziału Artes Liberales UW. Głównym celem kampanii jest promowanie wrażliwości i otwartości na rozmowę z osobami w kryzysie psychicznym, które często nie mają możliwości opowiedzenia o swoich przeżyciach i problemach, z jakimi się zmagają. Projekt został stworzony z myślą o podniesieniu świadomości społecznej dotyczącej zjawiska, jakim jest samobójstwo oraz upowszechnieniu możliwych sposobów prewencji i profilaktyki.”
W ramach Kampanii organizowane są m.in. cykliczne wykłady otwarte. Co więcej, równolegle do wykładów, potrzebujący rozmowy uczestnicy mogą korzystać z konsultacji u dyżurujących specjalistów. Zapraszam do odwiedzenia strony i fanpage’a tej ważnej inicjatywy.
Zachęcam również do zapoznania się ze wskazówkami dotyczącymi możliwości pomocy osobom doświadczającym kryzysu: